بیماری هموفیلی در آران و بیدگل وجود ندارد.

به گزارش خطب شکن، رئیس شبکه بهداشت آران و بیدگل با اشاره به این که در کل منطقه‌ی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ۹۰ نفر به این بیماری مبتلا هستند خاطرنشان کرد: در این بیماری بدن از ایجاد لخته‌ی خونی و جلوگیری از خونریزی در هنگام پارگی رگ‌های خونی ناتوان است


دکتر مسعود دهقانی با بیان این که هموفیلی و تالاسمی بیماری‌های ارثی هستند و می‌توان با انجام آزمایش‌های قبل از ازدواج از بروز آن جلوگیری کرد اظهار داشت: هزینه‌های مربوط به درمان مبتلایان به این بیماری‌ها به شدت بالاست و بار سنگینی را بر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، به عنوان متولی ارائه‌ی خدمات درمانی برای مبتلایان در منطقه، متحمل می‌کند.

به گفته‌ی دهقانی بیماران مبتلا به هموفیلی باید از انجام ورزش‌های سنگین و فعالیت‌هایی که ممکن است موجب پارگی رگ‌های خونی و صدمه دیدن بدن شود، پرهیز کنند.

گفتنی است طبق اعلام رئیس شبکه‌ی بهداشت شهرستان انجام آزمایشات خونی پیش از ازدواج در سال‌های اخیر میزان تولد نوزادان مبتلا به بیماری‌های خاص در آران و بیدگل را تا حدود صفر کاهش داده است.

هموفیلی به خاطر اختلال در فاکتورهای خونی ۸ و ۹ روی می‌دهد و به طور متوسط از هر ۲۰ هزار نوزاد پسر یک نفر به آن مبتلاست. ۲۹ فروردین ماه به عنوان روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است.

 

 

 

نظرات (0)
0