سایت های همسر یابی : آری ، نه؟؟

مدیرکل ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان: هدف ما برنامه ریزی برای ازدواج در سطح کلان است نه موارد جزئی.

ناصر صبحی قراملکی، مدیر کل ازدواج و تعالی خانواده در زمینه موفقیت یا شکست پروژه های همسریابی در کشور و حمایت وزارت ورزش و جوانان از این طرح ها گفت: من تا چیزی را خوب مطالعه نکنم و اعتبارسنجی درست نکنم، نمی توانم در مورد آن قضاوت کنم. تبیان به عنوان تنها سایت همسان یابی دارای مجوز باید ببیند چه کسانی در این سامانه کار می کنند و با چه مدرک تحصیلی و تخصصی؟ این افراد که در موضوع ازدواج وارد شده اند کدام دوره های تخصصی را دیده اند یا از چه رویکردی استفاده می کنند؟ ارزیابی مخاطبان و داوطلبان ازدواج توسط چه کسانی با چه رویکرد علمی انجام می شود؟ باید تعارفات را کنار بگذاریم و در حد توان جلو برویم اما نباید بیش از ظرفیت ها اقدام کنیم چون آسیب زا است.

وی همچنین با انتقاد از موازی کاری سازمان ها در زمینه ازدواج گفت: سازمان بهزیستی چه شرح وظایفی دارد؟ آیا جامعه مخاطب بهزیستی، جوانان هستند یا افراد دارای معلولیت و کم توان؟ در حال حاضر سازمان بهزیستی در انجام تکالیف خودش مانده است اما به موارد دیگر ورود کرده است.

بهزیستی در برخی موارد به افرادی مجوز مشاوره داده است که نه تخصص دارند و نه صلاحیت. حتی در برخی موارد افراد با لیسانس های غیرمرتبط مجوز مرکز مشاوره دریافت کرده اند و هرچه سازمان نظام روان شناسی در زمینه فرهنگ سازی مشاوره کاشته است را پنبه می کنند. طبق قانون کسی می تواند خدمات مشاوره انجام دهد که از سازمان نظام روان شناسی مجوز داشته باشد و فوق لیسانس داشته باشد اما بهزیستی به هیچ کدام از این شاخص ها پایبند نبوده است. معتقدم در مواردی که بین مسئولیت ها یا اقدامات همپوشانی وجود دارد باید صحبت کنیم تا موازی کاری از بین برود.

بسیاری از دستگاه ها هنگام گرفتن بودجه مدعی هستند اما زمان پاسخگویی، کار را به دستگاههای دیگر پاس می دهند.

نظرات (0)
0