بانوانی که شرکت دانش بنیان تاسیس کنند، حمایت می شوند

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی را شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: بانوانی که شرکت دانش بنیان تاسیس کنند، مورد حمایت قرار می گیرند.

ه گزارش ایرنا، شهیندخت مولاوردی عصر سه شنبه در بازدید از شرکت تولیدی دارویی سیناژن در شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس، افزود: با توانمندی هایی که در بانوان کشور وجود دارد، در آینده باید دختران جوان فارغ التحصیل را سمت شرکت های دانش بنیان سوق بدهیم.
وی در ادامه افزود: چاره ای جز این نداریم با این وضعیتی که از نظر استخدام و اشتغال دولتی در کشور حاکم است، با توجه به تقاضای بالایی که وجود دارد، این شرکت ها ظرفیت های خوب و مهمی هستند که می توانند بخشی از تقاضای کشور را پاسخ بدهند.
وی اظهار کرد: معاونت امور زنان و خانواده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم تفاهمنامه ای سه جانبه را امضاء کردیم، تا از شرکت های دانش بنیان که توسط بانوان تاسیس و هدایت می شوند، حمایت شود.
مولاوردی گفت: تشویق بانوان برای تشکیل این شرکت ها، تسهیل در شرایط و استفاده از تسهیلاتی که وجود دارد در دستور کار قرار دارد. برای راه اندازی این شرکت ها هنوز به برنامه مشخصی نرسیده ایم و فقط تفاهمنامه امضاء شده است.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: تسهیلات و اعتبارات خوبی در نظر گرفته می شود. باید از تجارت با شرکت هایی که مراحلی را پشت سر گذاشتند و به موفقیت هایی رسیدند، استفاده بشود. این می تواند راه را کوتاهتر کند برای بانوانی که می خواهند پا در این عرصه بگذارند.
مولاوردی افزود: سیاست دولت در سال اقتصاد مقاومتی به طور قطع به این موضوعات تعلق خواهد گرفت. سال گذشته نیز حمایت های لازم را داشتیم امسال هم این حمایت ها تشدید خواهد شد.
در این بازدید فرماندار فردیس و مشاور و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز حضور داشتند.

نظرات (0)
0