ثبت ۱۱ هزار و ۲۹۹ واقعه ازدواج در استان زنجان

حد جودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره‌کل ثبت احوال استان زنجان با توجه به انجام وظایف ذاتی خود، اقدامات متعددی را انجام می‌دهد.

احد جودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اداره‌ کل ثبت احوال استان زنجان با توجه به انجام وظایف ذاتی خود، اقدامات متعددی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ثبت وقایع حیاتی چهارگانه از جمله وظایف ذاتی ثبت احوال است، تصریح کرد: اداره‌کل ثبت احوال استان زنجان در این زمینه موفق عمل کرده و جزو ادارات برتر در ثبت به موقع وقایع حیاتی است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با ارائه گزارشی از وقایع حیاتی ثبت شده در استان زنجان بیان کرد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۹۹ واقعه ولادت و ۲ هزار و ۳۰۹ واقعه طلاق در استان زنجان به ثبت رسیده است.

وی همچنین به وقایع ولادت ثبت شده در استان زنجان نیز اشاره کرد و گفت: سال ۹۳ تعداد ولادت‌های ثبت شده در استان زنجان، ۲۰ هزار و ۶۲۳ مورد بود که با افزایش ۳٫۶۱ درصدی در سال گذشته به ۲۱ هزار و ۳۶۷ مورد رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: در سال ۹۳ تعداد واقعه وفات ثبت شده در استان زنجان ۴ هزار و ۷۴۵ مورد بود که در سال ۹۴ این آمار به ۴ هزار و ۸۴۳ مورد رسید.

جودی به سایر اقدامات انجام شده توسط ثبت احوال نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ثبت ازدواج و طلاق و نقل تحولات، صدور گواهی ولادت، ثبت مرگ و صدور گواهی وفات، ثبت تولد و صدور شناسنامه برای نوزادان، تعویض شناسنامه از دیگر اقداماتی است که ثبت احوال انجام می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با اشاره به اینکه صدور کارت هوشمند ملی از دیگر اقداماتی است که ثبت احوال برای مکانیزه کردن امور انجام می‌دهد، افزود: کارت هوشمند ملی راهی برای ورود به دولت الکترونیک بوده و از جمله مزایای استفاده از آن امنیت بالای آن است.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات (0)
0