نقش زنان در خانواده

ماموریت‌ اصلی ما تحکیم بنیاد خانواده است. باید نقشی که زن در خانواده به عنوان همسر و مادر دارد و به تحکیم خانواده کمک می‌کند مدیریت شود و ما باید این نقش را هر چقدر می‌توانیم پررنگتر کنیم.

نرگس معدنی‌پور، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به شعار سال و اقدامات شهرداری در حوزه زنان عنوان کرد: اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران با توجه به رویکردی که مقام معظم رهبری همه ساله جز دستور کار دستگاه‌ها قرار می‌دهند و با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌ است.

وی با بیان اینکه رویکرد ما اقدام و عمل به شعارهایی‌ است که تاکنون عنوان کرده‌ایم، افزود: تلاش می‌کنیم تمامی رویکرد‌های خود را به عمل تبدیل کنیم. البته اقدامات خوبی را از سال‌های گذشته در شهرداری تهران و در حوزه زنان آغاز کردیم، که از جمله آنها ایجاد و راه‌اندازی فضاهای فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و توسعه آنهاست.

معدنی‌پور با تاکید بر اینکه مدل فعالیت‌هایمان به‌گونه‌ای خواهد بود که سایر کلان‌شهرها و در مرحله بعد کل کشور بتوانند از این روند استفاده کنند، ادامه داد: ما برای جامعه زنان فعالیت می‌کنیم. تلاش ما این است که چه شهروند تهرانی و چه سایر هموطنان با توجه به مطالعات و نیاز سنجی‌های که در سراسر کشور شده از این خدمات بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران تصریح کرد: ماموریت‌ اصلی ما تحکیم بنیاد خانواده است. باید نقشی که زن در خانواده به عنوان همسر و مادر دارد و به تحکیم خانواده کمک می‌کند مدیریت شود و ما باید این نقش را هر چقدر می‌توانیم پررنگتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه نقش توانمند‌سازی اجتماعی زنان و حضور اجتماعی آنها را نباید نادیده گرفت، گفت: همان طور که زن نقش موثری در خانواده دارد در جامعه هم دارد. ما باید زنان را در این حوزه توانمند کنیم و از توانایی و ظرفیت آنان برای حضور پررنگ و درست در رشد اجتماعی چه به عنوان یک دختر و چه به عنوان یک بانوی متاهل در حوزه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی استفاده کنیم.

معدنی‌پور اظهار کرد: شخصیت حضرت زهرا(س) و سبک زندگی ایشان در کنار امام علی(ع) الگوی مناسبی است که جامعه زنان امروز ما به آن نیاز دارند و ما نیز تلاش می‌کنیم در این زمینه الگودهی کنیم.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: ترویج سبک زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) در حوزه‌ رفتارهای همسری و در حوزه تربیت فرزندان جز برنامه‌های اصلی ما در بخش محوری شعار سال یعنی اقدام و عمل است که آن را دنبال خواهیم کرد و به بانوان جامعه معرفی می‌کنیم.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که باید آن را نهادینه کنیم بحث مشارکت‌های اجتماعی زنان در سطح محلات است. ایجاد جشنواره تسنیم با هدف تشکیل گروه‌های همیار اجتماعی است. لذا تلاش می‌کنیم گروه‌های اجتماعی در سطح محلات و کانون‌های که در حوزه زنان و دختران تشکیل شده‌اند را پایدارتر کنیم و پروژه‌هایی را تعریف کنیم که بانوان بتوانند نیاز محله خودشان را در حوزه خانواده مرتفع کنند.

 


نظرات (0)
0