افزایش 17 درصدی بیمه بیکاری در سال جدید

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از معاون امور بیمه‌ای اداره‌کل تامین اجتماعی مازندران گفت: در سال 93 به 9هزار و 400نفر تحت پوشش بیمه بیکاری مقرری‌داده شد که این میزان در سال 94 به 11هزار و 6 نفر افزایش یافت.
حسن فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه خدمات سازمان تامین اجتماعی به صورت تعهدات کوتاه و بلندمدت به جامعه هدف ارائه می‌شود، اظهار کرد: خدمات بلندمدت شامل انواع مستمری مانند بازنشستگی‌ها، از کارافتادگی، فوت و... است.

وی افزود: خدمات کوتاه‌مدت این اداره نیز شامل؛ عمل بارداری، پروتز، کروتز، کمک و پاداش ازدواج، عائله‌مندی و ... می‌شود.

معاون امور بیمه‌ای اداره‌کل تامین اجتماعی مازندران ارائه خدمات درمانی به افراد تحت پوشش این اداره‌کل را از اقدامات این نهاد نام برد و خاطرنشان کرد: درمان رایگان افراد تحت پوشش به صورت مستقیم از سوی مراکز درمانی ملکی با ارائه دفترچه تامین اجتماعی انجام می‌شود.


این مسئول ادامه داد: در درمان غیرمستقیم نیز بیماران با مراجعه به بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و درمانگاه‌های طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی با پرداخت فرانشیز می‌توانند از خدمات تامین اجتماعی برخوردار شوند.


فلاح با اشاره به اینکه 634هزار و 350نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان قرار دارند، گفت: تعداد کل مستمری‌بگیران اصلی 244هزار و 222نفر است.


وی بیان کرد: 110هزار و 482پرونده افراد فوت‌شده مستمری‌ بگیر در مازندران داریم که شامل 135هزار و 900نفر مستمری‌بگیر می‌شود.


معاون امور بیمه‌ای اداره‌کل تامین اجتماعی مازندران با اشاره به رشد 17درصدی مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در سال 94 نسبت به سال 93، یادآور شد: در سال 93 به 9 هزار و 400 نفر تحت پوشش بیمه بیکاری مقرری‌ داده شد که این میزان در سال 94 به 11هزار و 6 نفر افزایش یافت.


فلاح در پایان گفت: تعداد 102هزار و247 کارگاه فعال در مازندران وجود دارد.

 

نظرات (0)
0