در سال ۱۳۹۴ تعداد ۲۲ هزار و ۱۱۸ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است.

 

رضا راحت‌دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: افزایش آمار طلاق زنگ خطری برای برنامه‌ریزان است که باید با آسیب شناسی وطرح علت یابی واقعی طلاق پیگیری جدی انجام دهند.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان  با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان در بین سایر استانهای کشور دارای پایین ترین نرخ طلاق است، گفت:سیستان و بلوچستان به دلیل بافت  قومیتی-مذهبی  که داراست سهم کمی پدیده طلاق دارد.

وی افزود: طلاق یک بحران اجتماعی است و در اکثر موارد با فروپاشی خانواده ضمن بر هم زدن تعادل روانی و عاطفی افراد، موجب بروز آسیب های اجتماعی می‌شود.

دهمرده با اشاره به آمار ازدواج و طلاق در استان تصریح کرد: در سال 1394 تعداد22 هزار و 118 واقعه  ازدواج و در مقابل یک هزار و 645 واقعه  طلاق به ثبت رسیده بر این اساس نسبت ازدواج به طلاق در استان13و نیم است، بر اساس این شاخص به ازای حدود 13 ازدواج یک طلاق ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان بیان کرد: طبق قانون در صورتی که ازدواج افراد به صورت رسمی در دفترخانه ها و یا دفاتر اسناد رسمی به ثبت رسیده باشد در هنگام تولد نوزاد با حضور یکی از والدین در محل اداره ثبت احوال امکان صدور و تحویل شناسنامه نوزاد وجود دارد و در غیر این صورت باید پدر و مادر هر دو در محل اداره حضور یابند تا نسبت به صدور شناسنامه اقدام نمود.

دهمرده در پایان اذعان کرد: با نهادینه نمودن امر ثبت ازدواج الخصوص در مناطق روستایی می توان از بروز بسیاری از مشکلات در خصوص دیرثبتی و کم‌ثبتی واقعه ولادت در استان جلوگیری نمود و باید مسئولین ذیربط ، دهیاران و شوراهای اسلامی در خصوص راهنمایی و تشویق خانواده‌ها و جوانان به این امر کوشا باشند. 
انتهای پیام/

نظرات (0)
0