راه اندازی کلینیک های زناشویی در ۱۷ استان کشور

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده ومدارس وزارت بهداشت از راه اندازی کلینیک زناشویی در 17 استان کشور در آینده نزدیک خبر داد.

محمد اسلامی معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده ومدارس وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اقداماتی که برای زوجین در آستانه ازدواج در آینده نزدیک صورت می پذیرد، گفت: زوجین بعد از دریافت معرفی نامه از دفتر ثبت ازدواج وشروع مقدمات ازجمله آزمایش باید به آموزشگاهی در وزارت بهداشت برای آموزش روابط زناشویی مراجعه کنند.

وی افزود: این آموزش ها به صورت حضوری وغیر حضوری انجام می شود که کلاس حضوری 2 ساعته و غیر حضوری متناسب با نیاز زوجین است و این کلاس ها به صورت مجزا برای زنان و مردان برگزار می شود.

اسلامی در مورد روش های آموزش به زوجین عنوان کرد: آموزش ها ممکن است با توجه به نیاز زوجین در قالب کتاب، فیلم ،از طریق فضای مجازی یا ترکیبی از این روش ها صورت گیرد.

معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده ومدارس وزارت بهداشت با بیان اینکه آموزش های بعد از ازدواج به دلیل مواجه زوجین با مسائل و مشکلات جدید متفاوت است، بیان کرد: در این مرحله از زندگی کلینیک های زناشویی متشکل از جمعی از متخصصان علوم پزشکی، مسائل دینی، حقوقی و روانشناسان را برای زوجین در نظر گرفتیم که تا حدودی مشکل آنها را بر طرف می کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه ارتقاء سلامت خانواده از وظایف وزارت بهداشت است، افزود: اگر موضوعی به سلامت زوجین به عنوان هسته اصلی جامعه آسیب رساند ، سلامت جامعه را نیز به خطر می اندازد.

اسلامی ادامه داد: تامین رضایت زوجین از زندگی از جمله برنامه های مطرح شده در برنامه ششم توسعه است.

وی در پایان گفت: گام های اولیه این برنامه برای 17 دانشگاه علوم پزشکی از جمله اصفهان، خراسان رضوی فارس، تهران ، قم، گیلان، مازنداران و البرز برای تحکیم بنیاد خانواده برداشته شده و اکنون در حال گزینش کارشناسان مورد نظر هستیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/


نظرات (0)
0